Brottslighet=)

Jag anser att straffen är aldeles för mjuka, jag tycker att dråp ska dömmas som en av det allvarligaste brottet och den skyldige ska starffas med livstid( hela livet) fängelse eller DÖD!
För dråp kan den skyldige idag få kanske livstid (ca 10 år) när dem egentligen borde få mycket längre starff, för dem e sjuka!
plus att många begår brott för att komma till fängelset för att bo, som hemlösa eller uteliggare, för i svenska fängelset är det värsta lyxen till skilland från andra länder.
Jag vet för att jag har suttit i fängelset i 8 år för olaglig försäljning av rosa kramisbjörnar, vilket jag ångrar idag=(

R.I.P Kramisbjörnar PUss
kdkdpuss 

Kommentarer
Postat av: Anonym

När det är dråp är det inte meningen alltså kan det hända vem som helst. Hur kan man vilja döda någon som inte menade det han gjorde?

Jag tror det är straff nog att veta att man av misstag råkat döda någon och leva med det.

2009-02-02 @ 12:29:04
Postat av: Stefan

Jag tycker livstid är alldeles för lindrigt för rosa kramisnallar.

2009-02-27 @ 12:47:19
URL: http://stefanshumblogg.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jag tycker livstid är alldeles för lindrigt för rosa kramisnallar.

2009-02-27 @ 12:47:20
URL: http://stefanshumblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0